Algemene informatie

Het doel van de ijsclub
Ons belangrijkste doel als vereniging is dat mensen in Breukelen kunnen schaatsen. En dat iedereen kan ervaren wat voor een mooie sport schaatsen is! Een prachtige sport die je alleen, maar ook in een groep kunt beoefenen.
Wanneer kan er geschaatst worden?
De ijsmeesters van IJsvereniging Breukelen gaan  pas water op de ijsbaan zetten als er een aantal dagen nachtvorst is geweest, het gras stopt dan met groeien en de grond is dan koud genoeg zodat je een mooie ijsbaan kunt maken. Voordat er water op de baan gaat wordt het gras nog een keer gemaaid. Het vollopen van de ijsbaan duurt ca. anderhalve dag. Dan is het wachten tot er ijs komt. Het ijs moet 8 centimeter dik zijn om met KNSB-goedkeuring te mogen schaatsen.
Als de temperatuur onder nul daalt, en ook de windsterkte en de luchtvochtigheid gunstig zijn, kan de ijsvorming beginnen. De wind speelt een belangrijke rol. Een oude stelregel is, dat ijs (zonder sneeuw) bij elke graad vorst 2,5 mm per dag aangroeit. Als het ijs ongeveer 8 cm dik is, kan er al op onze natuurijsbaan geschaatst worden.
Lidmaatschap 2023-2024
De contributie bedraagt € 15 per jaar ( incl €5 administratiekosten)Kinderen tot 17 jaar gratis indien 1 van de ouders/verzorgers ook lid zijn. U ontvangt automatisch medio september een factuur voor dit bedrag.
De facturen worden verzonden per email. Nog geen emailadres doorgeven? Dat kan naar info@ijsclubbreukelen.nl

Als je lid bent mag je gratis op de ijsbaan in Breukelen schaatsen, plus op alle natuur ijsbanen op de Loosdrechtse plassen.

Lid worden klik op de rode button.

(De kinderen die lid zijn van het jeugdschaatsen mogen gratis komen schaatsen)

ALGEMENE LEDENVERGADERING 2023-2024

De Algemene Ledenvergadering van IJsclub Breukelen zal dit jaar plaatsvinden op woensdagavond 22 november 2023 om 20.30u
Locatie: IJsclub gebouw , Straatweg 185A. Wil je hierbij aanwezig zijn, stuur ons dan een email info@ijsclubbreukelen.nl