Nieuws natuurijsbaan 2021

Tijdsloten
De baan gaat zaterdagochtend open! Alles nog steeds ondervoorbehoud omdat het ijs niet superhard wilt aangroeien...
We dienen te werken volgens de richtlijnen van de KNSB en gemeente Stichtse Vecht. Dat betekent concreet dat we gaan werken met tijdsloten en een reserveringssysteem + een gezondheidscheck.
Je mag per dag 1 tijdsslot boeken en er kunnen maximaal 100 mensen per tijdsslot de baan op.

Openingstijden (onder voorbehoud)

10:00 – 11:30 uur

11:45 – 13:15 uur

13:30 - 15:00 uur

15:15 – 16:45 uur >> dit blok is de baan gesloten om het ijs te onderhouden/vegen

17:00 – 18:30 uur

18:45 – 20:15 uur

Dagprogramma ( ondervoorbehoud)

• Zaterdag 10:00 - 20:15  ( van 17:00 tot 18:30 uur trainen de jeugdleden van ijsclub Breukelen op de ijsbaan.)

• Zondag 10:00-20:15 / Zondagdochtend kun je als je het leuk vind met je familie rondjes schaatsen met een stempelkaart in de tijdsblokken van 10:00 tot 15.00u

• Maandag: dit gaan we zondag bekijken

Reserveringsysteem
Wil je komen schaatsen en ben je lid van de ijsclub dan kun je je via onderstaande link aanmelden.
Let op je mag maar 1 tijdslot per dag reserveren om iedereen de kans te geven om te komen schaatsen.
Je ontvangt na registratie een email met een code die je bij de entree dient te laten zien.

Wanneer je een tijdsslot boekt, ga je automatisch akkoord met de algemene voorwaarden en gezondheidsverklaring
 Deze kun je hier lezen

VEELGESTELDE VRAGEN

Vraag: Waarom mogen er geen losse kaartjes verkocht worden en moet je lid zijn/worden van de ijsclub?

antwoord: vanwege de coronamaatregelen dienen we ons te houden aan heel wat regels, onder andere het aantal personen op het ijs en dat we moeten werken met een reserveringssyteem waarin ook een gezondheidscheck zit. Daarom kunnen we geen losse kaartjes verkopen. Je kunt lid worden van de ijsclub voor €15 per jaar.

Vraag: ik ben juf/meester van een school in Breukelen en wil graag met mijn klas komen schaatsen:

Antwoord: sturen een email naar info@ijsclubbreukelen.nl en dan inventariseren wij alle aanvragen en planning. Graag een telefoonnummer + contactpersoon in de mail vermelden.

Er wordt zondag bekeken of de scholen maandag kunnen schaatsen

Vraag: afgelopen jaar heb ik geen contributie betaald maar ik ben wel lid. Mag ik dan wel komen schaatsen?

Antwoord: Het bestuur heeft besloten om voor het schaats seizoen 2020-2021 geen contributie te innen. Met alle COVID ontwikkelingen en ontwikkelingen van de oprichting van de skeelervereniging  vinden wij het niet meer dan gepast om dit jaar iedereen gratis lid te laten blijven zijn. Dus als je afgelopen jaar lid was van onze mooie ijsclub, dan ben je dit jaar automatisch ook lid.

Vraag: als de baan straks opengaat, kan ik dan bij jullie schaatsen huren?
Antwoord: Nee helaas is dat vanwege de corona maatregelen niet toegestaan. Dus neem je eigen schaatsen mee.

IJshockeysticks en pucks zijn niet toegestaan!

Toegangsprijzen
Alleen als je lid bent van de IJsclub Breukelen
mag je gratis komen schaatsen.
Klik hier om lid te worden.

NB: het klopt dat er afgelopen jaar geen
contributie is berekend. Je lidmaatschap is
gewoon geldig.

(ijshockeysticks en pucks zijn niet toegestaan)

Openingstijden buitenbaan

Zodra er ijs ligt worden deze tijden

definitief bekend gemaakt

Straatweg 185A

3621 BM Breukelen

vragen of opmerkingen?

info@ijsclubbreukelen.nl

De kleine lettertjes

Het regionaal beleidsteam Gooi en Vechtstreek heeft ingestemd met de volgende regionale lijn omtrent het schaatsen op natuurijs:
a.      Georganiseerde toertochten zijn niet toegestaan op basis van de Tijdelijke wet Maatregelen
b.      Horecavoorzieningen gerelateerd aan het ijs zijn niet toegestaan - to go wel.
c.      Geen voorbereidingshandelingen te (laten) treffen ten faveure van het schaatsen op de diverse wateren en de betrokken partijen daarover te informeren
d.      Schaatsen op natuurijsbanen toe te staan onder voorwaarde dat dit in lijn is met de beperkende maatregelen vanuit de Tijdelijke wet Maatregelen Covid-19
e.      Communicatiebericht over deze regionale lijn uit te doen indien er zicht is op ijsvorming. Betreffende gemeenten zijn vervolgens zelf aan zet om een communicatie- en handhavingsstrategie op te stellen
f.       Schaatsverenigingen worden door de betreffende gemeente vooraf geïnformeerd over deze regionale lijn.

Beeld credits :Gerhard Hof