Belangrijk IJsbaan nieuws - opening uitgesteld naar 10 oktober

Donderdag 24 september

Gisteren ontvingen wij via de Baanvereniging Utrecht het bericht van de Vechtsebanen dat de op zaterdag 3 oktober geplande opening van de 400-meter baan is uitgesteld. De exploitatie van de ijsbaan staat onder druk door een combinatie van stijgende kosten in verband met de noodzakelijke Coronamaatregelen en tegenvallende inkomsten. Er zijn minder inschrijvingen bij Duosport en de bij de BVU aangesloten schaatsverenigingen, er worden minder bezoekers op de recreatie-uren verwacht en de subsidie van de gemeente Utrecht om het jaarlijkse exploitatieverlies te dekken is met ingang van dit jaar weggevallen. Dit alles vormt een te groot financieel risico voor de Vechtsebanen. Daarom heeft men bij de gemeente Utrecht aangeklopt voor ondersteuning. In afwachting van het antwoord van de gemeente is de opening van de 400-meter baan voorlopig uitgesteld tot 10 oktober. Als bestuur volgen we de ontwikkelingen natuurlijk op de voet en hopen we jullie snel meer te kunnen melden over de uitkomst van de gesprekken met de gemeente Utrecht.

Met vriendelijke groet,

Bestuur IJsclub Breukelen