• Redactie

Schaatsprotocol seizoen 2020-2021

Hallo allemaal,

Volgende week zaterdag 10 oktober gaan we van start! We hebben er weer heel veel zin in en gaan er , ondanks alle aangescherpte regels, een mooi sportief seizoen van maken! Er is vanuit het bestuur van de BVU ( baan vereniging utrecht ) een protocol opgesteld die we graag met jullie willen delen. Ga er even voor zitten, want het is echt van belang dat iedereen op de hoogte hiervan is. Mochten er vragen zijn, laat het gerust weten en stuur ons dan een email naar info@ijsclubbreukelen.nl

PROTOCOL BVU

• Aangekomen in Utrecht bij de ijsbaan verzamel je om 17.00u op de afgesproken plek met je eigen vereniging tot iedereen er is. De verzamelplek voor IJsclub Breukelen is buiten voor de grote overdekte parkeergarage.

• restaurant is gesloten dus neem zelf koffie/ thermoskan mee.

• de coordinator van onze IJsclub heeft een geel hesje aan en heeft een plicht om de aanwezigen mensen te registeren. ( dit zullen Miranda, Bob en Annelies op roulatie zijn)

• er volgt nog een filmpje van de BVU waarin jullie nog beter geïnformeerd worden hoe de routing rondom en in de ijsbaan zal zijn.

• Je gaat als groep naar binnen, alleen met je trainers en veter-ouders. Chauffeurs, ouders en alle andere niet-schaatsers, blijven buiten tot alle kinderen binnen zijn. Dan mogen zij naar binnen en naar de tribune op anderhalve meter afstand > wij wachten dus buiten voor bij de grote overdekte parkeergarage

• Binnen loop je rustig twee aan twee, in één keer door naar het middenterrein. Je gebruikt daarvoor de linker brug.

• Op het middenveld ga je naar je eigen plek en daar doe je je schaatsen aan en daar blijf je zitten.

• Pas als het mag ga je naar de rand van het ijs tussen de twee bruggen.

• Niet dringen en je blijft anderhalve meter bij het ijs vandaan. Er zijn namelijk nog machines op het ijs,. Dring je toch of kom je te dicht bij het ijs , dan wordt je naar de achterste rij terug gestuurd.

• Wij wachten dus anderhalve meter van het ijs langs de kant van de tribune, vanwege de machines, tot dat er toestemming is gegeven het ijs op te gaan.

• Aan het eind van de les ga je weer naar de lange zijkant van het ijs, maar nu aan de overkant. Dus niet waar de tribunes en bruggen zijn.

• Hier wachten we met elkaar tot dat de kinderen van het volgende uur hun schaatsen aan hebben en weg zijn.

• Pas als het mag ga je naar je bank en trek je je schaatsen uit.

• Als iedereen klaar is ga je als groep over de andere brug naar buiten.

WHATSAPPGROEP Om nog beter met jullie te communiceren gaan we een whatsapp groep opstarten voor alle jeugdleden. Hierin communiceren we alle zaken rondom de corona-regels. Ook is deze app groep bedoeld voor het afmelden van je kind. Graag horen we uiterlijk zaterdagmiddag 12u mocht je niet aanwezig kunnen zijn. Als je begin volgende week nog niet bent toegevoegd aan deze app, stuur dan even een email, dan hebben we niet jullie juiste nummer.

VETER-OUDERS Wat nieuw is dit seizoen is dat we per les 6 veter-ouders nodig hebben om op het middenterrein de schaatsen van de kindjes aan te doen. Je kunt je hiervoor per les aanmelden via de whatsappgroep. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt hiervoor. Weet dat als je veter-ouder bent je niet meer het midden terrein af mag om op de tribune te gaan zitten. Dus neem thermoskan koffie mee ;-) De veterouders hebben een oranje hesje aan ( die krijg je ter plekke van onze ijsclub-coordinator) MONDKAPJES Er geldt vanuit de Vechtse Banen (momenteel) geen verplichting om een mondkapje te dragen.

PROEFSCHAATSEN We hebben besloten dat de proefschaatsertjes pas zaterdag 17 oktober mogen meedoen. We willen eerst even aankijken hoe het allemaal loopt op de baan. LESPROGRAMMA Op de website www.ijsclubbreukelen.nl kun je het gehele lesprogramma vinden, onder het tabje jeugdschaatsen.

BESLISBOOM Op de website www.ijsclubbreukelen.nl kun je een beslisboom vinden. Deze geeft aan bij welke klachten je wel/niet aanwezig mag zijn. Bij twijfel, graag deze zelf checken.

Kom op tijd. Als je te laat bent moet je namelijk wachten tot alle kinderen op het ijs zijn en de vorige groep de ijsbaan verlaten heeft. Je stuurt ons dan een bericht in de whatsapp groep en wij komen je dan ophalen om later aan te sluiten bij de groep.

Ga thuis naar de wc. Moet je toch tijdens de les, vraag dan je trainer of veter-ouder hoe en wat. Laten we er nogmaals een mooi schaats-seizoen van maken. En bij eventueel vragen, mail ons of spreek ons aan tijdens de les. Wij zijn buiten en rondom de baan te herkennen aan de gele hesjes en rode ijs-trui. Bedankt voor jullie medewerking!

Met groet, Jeugdbestuur IJSclub Breukelen Mareike, Miranda, Sharon, Joop, Arine, Bob, Eelke en Annelies

Recente blogposts

Alles weergeven