• Redactie

VAR-NIEUWS: IJsclub Breukelen geeft schaatstrainingen in de zon tijdens Scouting Spel3daagse

Bijgewerkt op: 21 sep. 2019

13 september 2019 BREUKELEN > Tijdens de succesvolle Spel3daagse van Scouting Nifterlake heeft IJsclub Breukelen een training verzorgd. Huh? Schaatstraining met temperaturen boven de 25 graden? Voor topschaatsers geldt dat zij tijdens de zomer de basis leggen voor een goed schaatsseizoen, de kinderen kregen een landtraining die echte schaatsers ook doen.

Er was een parcours met snel wisselende oefeningen uitgezet, waaronder hinkelen, schaatssprongen, schaatstikkertje, treintje lopen, starten en estafette. Ondanks de warme temperatuur deden de kinderen goed mee.

De reacties naderhand waren heel positief. Faye vond het leuk dat er verschillende soorten oefeningen waren en dat je daardoor in kleine stapjes leert. Ze vond ook dat de oefeningen goed op kinderen waren afgestemd. Feline vond het heel leuk en Sarah wil graag een proefles volgen.

Uiteraard hoopt IJsclub Breukelen dat er nog veel meer kinderen enthousiast zijn en willen leren schaatsen. Wie ook een proefles wil volgen kan zich melden via info@ijsclubbreukelen.nl of via het formulier op de splinternieuwe website www.ijsclubbreukelen.nl.

Recente blogposts

Alles weergeven