Corona update KNSB schaatsbond

Een corona update vanuit de KNSB die we graag met jullie willen delen, duidelijkheid!

De zomer ligt alweer bijna achter ons. Het was soms veel te warm om te fietsen, te skeeleren of andere sportieve inspanningen te doen. Reikhalzend kijken wij uit naar de winter. Zou het er eindelijk weer eens van komen, dat we met zijn allen kunnen schaatsen op natuurijs? Eén ding staat vast: binnenkort gaan de kunstijsbaan weer open en starten we met de schaatslessen.

Je hebt je misschien afgevraagd of het wel coronaveilig is om zo meteen weer naar de ijsbaan te gaan voor een training, schaatsles of een vrij uur rondjes rijden. Ons antwoord is een volmondig ja. Met de protocollen in de hand slagen ijsbanen, schaatsscholen en verenigingen erin om gezonde inspanning en ontspanning op het ijs te faciliteren.

Ben je zelf benieuwd wat de algemene richtlijnen zijn, dan kun je die vinden via knsb.nl of nocnsf.nl. Uiteraard heeft elke ijsbaan, schaatsschool en vereniging die protocollen doorvertaald naar de eigen situatie. Op de ijsbaan zie je vanzelf instructies die nodig zijn om ook in coronatijd veilig en gezond te kunnen sporten.

Corona of niet, wij hebben zin in komende winter, waarin we weer veel schaatskilometers hopen te maken. Is het niet op natuurijs, dan toch zeker op een van de kunstijsbanen. Wij hopen jou binnenkort ook weer te verwelkomen!

Met sportieve groet,

Jurre Trouw, manager sportparticipatie van schaatsbond KNSB.

Dennis van Rijswijk, voorzitter Vereniging Kunstijsbanen Nederland (VKN).

Chris van Saaze, namens de schaatsscholen.

PS: Wij zien elkaar graag op de eerste schaatsdag zaterdag 3 oktober op de Vechtse Banen Utrecht.

september 2020